Nabór pracowników

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

 

Rząśnik, dnia 30 stycznia 2024 r.

ORG.2110.1.2024                                                        

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

Urząd Gminy Rząśnik

ul. Jesionowa 3

07-205 Rząśnik

 

ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze: 

Ekodoradcy w Urzędzie Gminy Rząśnik

 

Wymagania niezbędne:

1.       Wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów
o szkolnictwie wyższym;

2.      Co najmniej 3 letni staż pracy ogółem;

3.      Umiejętność obsługi komputera i innych urządzeń biurowych (MS Office, Internet);

4.      Znajomość ogólnej sytuacji środowiskowej i stanu jakości powietrza w Polsce;

5.      Umiejętności szybkiego uczenia się, strategiczne (ciekawość, syntetyczne myślenie, formułowanie wizji, planowanie, nastawienie na realizację celów)

6.      Elastyczność, mobilność, gotowość do podróży służbowych, pracy w terenie i pracy zdalnej;

7.      Kreatywność, nieszablonowe myślenie, podejmowanie inicjatyw, proaktywność;

8.      Gotowość podnoszenia kwalifikacji;

9.      Komunikatywność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, gotowość do wystąpień publicznych
i prowadzenia spotkań;

10.   Prawo jazdy kat. B.

 

 

Wymagania dodatkowe:

1.    Wykształcenie z zakresu ochrony środowiska, energetyki, źródeł ciepła, odnawialnych źródeł energii, ekonomii;

2.    Doświadczenie w zakresie wykonywania audytów energetycznych, ekologicznych, efektywności energetycznej,  sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej;

3.    Samodzielność działania;

4.    Ukończenie szkoleń z zakresu ochrony środowiska, efektywności energetycznej, profesjonalnej prezentacji;

5.    Gotowość do pracy  w niestandardowych godzinach, dostosowanych do potrzeb mieszkańców;

6.    Wysoki poziom motywacji;

7.    Umiejętność pracy w zespole;

8.    Umiejętność prowadzenia negocjacji;

9.    Swobodne prowadzenie korespondencji, rozmów telefonicznych oraz spotkań z interesariuszami /klientami;

10.  Umiejętności syntetycznego i strategicznego myślenia i działania, kojarzenia faktów, budowania wizji;

11.  Zamieszkanie/praca/nauka w danej gminie będzie dodatkowym atutem;

 

Zadania wykonywane na stanowisku:

a)      zdefiniowanie indywidualnego planu działania wraz z jego harmonogramem,

b)      współtworzenie gminnej strategii ochrony powietrza,

c)       aktualizacja i integracja gminnych strategii służących poprawie jakości powietrza zawartych w Planie gospodarki niskoemisyjnej,

d)      doradztwo energetyczne i ekologiczne oraz kontrola palenisk i pomoc w osiąganiu założeń Programu ochrony powietrza, Planu działań krótkoterminowych oraz uchwał i strategii lokalnych i regionalnych,

e)      nadzór nad wdrażaniem przyjętej w gminie strategii gospodarki niskoemisyjnej poprzez inicjowanie działań i inwestycji służących ograniczeniu emisji zanieczyszczeń powietrza oraz gazów cieplarnianych,

f)       pomoc w osiąganiu celów programu ochrony powietrza dla województwa mazowieckiego,

g)      pozyskiwanie zewnętrznego wsparcia finansowego na realizację programów pomocowych dla mieszkańców w skorzystaniu z tych programów, w tym pomoc w prawidłowym wypełnieniu wniosku na dotację,

h)      pozyskiwanie zewnętrznego wsparcia finansowego dla gminy na realizację zidentyfikowanych potrzeb w zakresie inwestycji i działań ograniczających emisję zanieczyszczeń, podnoszących efektywność energetyczną i budujących świadomość społeczną w tym zakresie

i)        udzielanie porad mieszkańcom w zakresie wymiany źródła centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej (optymalizacja doboru rodzaju i mocy źródła ciepła) oraz modernizacji energetycznej budynku (z możliwością wykorzystania badania kamerą termowizyjną),

j)        prowadzenie edukacji mieszkańców, organizacja spotkań w zakresie oszczędności zużycia energii oraz ekologicznych i zdrowotnych korzyści z wymiany źródeł ciepła,

k)      prowadzenie skutecznej polityki poprawy jakości powietrza, dostarczanie wsparcia decydentom, informowanie i angażowanie władz gminy,

l)        współpraca z lokalnymi mediami, telewizją, księżmi, lokalnymi grupami działania, organizacjami pozarządowymi, Ochotniczą Strażą Pożarną, Policją, lekarzami, firmami energetycznymi, drogowcami, izbami gospodarczymi/rolniczymi etc.,

m)    monitorowanie i projektowanie budżetu w ramach zadania,

n)      przygotowywanie raportów, zestawień, sprawozdań dla Zespołu zarządzającego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego,

o)      zarządzanie ryzykiem przypisanym do ekodoradcy w ramach przyjętego podejścia do zarządzania poszczególnymi zidentyfikowanymi ryzykami,

p)      przekazywanie do Wójta informacji na temat ewentualnych odnotowanych przypadkach materializacji ryzyka, których monitorowanie zostało mu powierzone,

q)      zebranie informacji w celach inwentaryzacyjnych – stworzenie ankiety, prowadzenie spotkań w celu dokonania inwentaryzacji źródeł emisji w gminie,

r)       współpraca i komunikowanie się z innymi podmiotami zajmującymi się ochroną powietrza (np. z innymi organami administracji publicznej, z powołanymi w WFOŚiGW w Warszawie ekspertami ds. energetyki etc.),

s)       stałe podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w warsztatach, seminariach, konferencjach,

t)       udział w spotkaniach organizacyjnych dla ekodoradców organizowanych przez UMWM.

 

Warunki pracy na stanowisku: 

1.      Stanowisko pracy: podinspektor lub inspektor.

2.      Wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami).

3.      Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego pracownik zobowiązany jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony.

4.      Praca wykonywana w biurze przy komputerze oraz częściowo w terenie.

 

Wymagane dokumenty:

1.      List motywacyjny opatrzony własnoręcznym podpisem.

2.      Szczegółowy życiorys zawodowy (CV), opatrzony własnoręcznym podpisem.

3.      Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, opatrzony własnoręcznym podpisem.

4.      Kopia dyplomu ukończenia studiów oraz innych dokumentów, potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje.

5.      Kopie dokumentów, potwierdzających posiadane doświadczenie zawodowe.

6.      Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, opatrzone własnoręcznym podpisem.

7.      Oświadczenie o nie skazaniu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, opatrzone własnoręcznym podpisem.

8.      Potwierdzone podpisem zapoznanie się z informacją administratora (druk do pobrania pod ogłoszeniem)

9.      Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, wg wzoru zamieszczonego w załączniku do niniejszego naboru, opatrzone własnoręcznym podpisem.  

 

Termin składania dokumentów:

Oferty należy składać w zaklejonej kopercie osobiście w Urzędzie Gminy Rząśnik – dziennik podawczy lub przesłać drogą pocztową na adres Urzędu Gminy Rząśnik, ul. Jesionowa 3,
07-205 Rząśnik, z dopiskiem „Nabór na stanowisko urzędnicze: Ekodoradcy”, w terminie                                             do 15 lutego 2024 r. (decyduje data wpływu do Urzędu).

 

Oferty, które nie będą spełniały wymagań formalnych oraz te, które wpłyną do Urzędu po dniu  
15 lutego 2024 r. nie będą rozpatrywane.

 

Zastrzega się prawo nie wybrania żadnego kandydata.

 

Pozostałe informacje:

1.       W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Rząśnik był niższy niż 6%.

2.       Dokumenty kandydata, który zostanie zatrudniony zostaną dołączone do jego akt osobowych.

3.       Dokumenty kandydatów niezakwalifikowanych do zatrudnienia mogą zostać przez nich odebrane po upływie 3 miesięcy od dnia zatrudnienia wybranego kandydata. Po upływie tego okresu nieodebrane dokumenty zostaną zniszczone.

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 30 stycznia 2024 15:49
Dokument wprowadzony do BIP przez: Adam Koczkodon
Ilość wyświetleń: 1523
01 marca 2024 09:09 (Adam Koczkodon) - Usunięcie załącznika [informacja_o_wynikach_naboru.pdf] z dokumentu. (Dokument opublikowany)
01 marca 2024 09:08 (Adam Koczkodon) - Dodanie załącznika [informacja_o_wynikach_naboru_v2.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
26 lutego 2024 13:31 (Adam Koczkodon) - Dodanie załącznika [informacja_o_wynikach_naboru.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)