Rząśnik, 04.12.2025 r.
KR.2110.8.2025
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
Urząd Gminy Rząśnik, ul. Jesionowa 3, 07-205 Rząśnik
Wójt Gminy Rząśnik ogłasza nabór na wolne kierownicze stanowisko pracy:
Kierownik referatu usług komunalnych, ochrony środowiska i rolnictwa
I. WYMAGANIA NIEZBĘDNE
Do konkursu może przystąpić osoba, która:
1. posiada obywatelstwo polskie, obywatelstwo Unii Europejskiej, obywatelstwo innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; (osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego musi posiadać znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej),
2. nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
3. posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
4. cieszy się nieposzlakowaną opinią,
5. posiada wykształcenie wyższe,
6. posiada 3 letni staż pracy na stanowisku o charakterze zgodnym z zakresem zadań objętych ogłoszeniem,
7. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienia na danym stanowisku.
II. WYMAGANIA DODATKOWE
1. znajomość przepisów z zakresu: ustawy o samorządzie gminnym, ustawy Prawo wodne, ustawy o dostępie do informacji publicznej, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o gospodarce komunalnej, ustawy o własności lokali, ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu wody ,ustawy finanse publiczne, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o ochronie obywateli, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o ochronie środowiska, ustawy o ochronie zwierząt;
2. samodzielność w podejmowaniu działań i umiejętność analitycznego myślenia;
3. umiejętność kierowania zespołem i bardzo dobra organizacja czasu pracy
4. prawo jazdy kategorii B;
5. znajomość technologii budowy, remontów, utrzymania dróg oraz sieci wodociągowych;
6. umiejętność współpracy z instytucjami publicznymi i mieszkańcami;
7. umiejętność planowania budżetu i nadzorowania realizacji inwestycji drogowych i komunalnych.
III. WYMAGANE DOKUMENTY
1. Życiorys (CV) – podpisany odręcznie.
2. List motywacyjny – podpisany odręcznie.
3. Kwestionariusz osobowy (wraz z klauzulą informacyjną dla procesu rekrutacji) dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie opatrzony własnoręcznym podpisem kandydata, zawierający: imię (imiona), nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe wskazane przez kandydata, informację o posiadanym wykształceniu, informacje o przebiegu dotychczasowego zatrudnienia – podpisany odręcznie.
4. Kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie – potwierdzone za zgodność z oryginałem.
5. Kopie świadectw pracy dokumentujących wymagany staż pracy (potwierdzone za zgodność z oryginałem) lub zaświadczenie o zatrudnieniu, w przypadku pozostawania przez kandydata w stosunku pracy.
6. Kopie dokumentów potwierdzających uprawnienia zawodowe kandydata, w przypadku konieczności ich posiadania wskazanych w ogłoszeniu o naborze.
7. Kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień do kierowania pojazdem (prawo jazdy kat. B)
8. Oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe opatrzone własnoręcznym podpisem kandydata i bieżącą datą.
9. Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i o korzystaniu z pełni praw publicznych opatrzone własnoręcznym podpisem kandydata i bieżącą datą.
10. Oświadczenie kandydata potwierdzające posiadanie nieposzlakowanej opinii opatrzone własnoręcznym podpisem kandydata i bieżącą datą.
11. Oświadczenie kandydata potwierdzające posiadanie obywatelstwa polskiego opatrzone własnoręcznym podpisem kandydata i bieżącą datą.
12. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w zawartych w załączonych dokumentach –w zakresie w jakim podanie danych jest dobrowolne, opatrzone własnoręcznym podpisem kandydata i bieżącą datą.
Formularze: kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz oświadczeń znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Rząśnik w menu przedmiotowym ,, Praca” , zakładka „Nabór pracowników” .
Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych, jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami aplikacyjnymi kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
IV. ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU
1) kierowanie pracą Referatu, planowanie, koordynowanie i nadzorowanie zadań realizowanych przez pracowników,
2) organizacja pracy, podział zadań, kontrola jakości i terminowości ich wykonywania,
3) zapewnienie przestrzegania przepisów prawa pracy, BHP oraz zasad organizacji pracy w Urzędzie,
4) reprezentowanie Referatu na zewnątrz w granicach udzielonych upoważnień,
5) nadzór nad utrzymaniem i eksploatacją:
– sieci wodociągowych i kanalizacyjnych,
– stacji uzdatniania wody, oczyszczalni ścieków,
– dróg gminnych, chodników, mostów i przepustów,
– oświetlenia ulicznego,
– budynków i obiektów użyteczności publicznej,
– terenów zieleni i przestrzeni publicznych.
6) planowanie i realizacja remontów, modernizacji oraz inwestycji w infrastrukturę komunalną,
7) gospodarowanie mieniem gminnym — nadzór nad jego właściwym wykorzystaniem, utrzymaniem i ochroną,
8) nadzór nad ciągłością dostaw wody i prawidłowym funkcjonowaniem systemu kanalizacyjnego,
9) koordynacja działań związanych z konserwacją, rozbudową i modernizacją sieci wodno-kanalizacyjnych,
10) nadzór nad usuwaniem awarii i prowadzeniem działań prewencyjnych.
11) realizacja zadań gminy z zakresu ochrony środowiska, w tym: gospodarki wodnej, ochrony powietrza, ochrony przyrody, gospodarki ściekowej,
12) prowadzenie spraw dotyczących wycinki drzew i krzewów, gospodarowania zielenią oraz nadzór nad utrzymaniem terenów zielonych,
13) koordynacja systemu gospodarki odpadami komunalnymi, kontrola wykonawców
i zgodności z wymogami ustawowymi,
14) podejmowanie działań zmierzających do likwidacji zagrożeń środowiskowych
i poprawy estetyki gminy.
15) współpraca z mieszkańcami, sołectwami i instytucjami rolniczymi w zakresie spraw rolnictwa,
16) realizacja zadań związanych z gospodarowaniem gruntami komunalnymi, w tym prowadzenie spraw dzierżaw, najmu i innego wykorzystania gruntów,
17) przygotowywanie analiz i informacji dotyczących rolnictwa i obszarów wiejskich,
18) opracowywanie planów rzeczowo-finansowych, kosztorysów, analiz ekonomicznych oraz rocznych zadań referatu,
19) przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy, zarządzeń Wójta, umów i decyzji administracyjnych w zakresie działania referatu,
20) sporządzanie sprawozdań, analiz, raportów i informacji dotyczących realizowanych zadań,
21) współpraca przy pozyskiwaniu środków zewnętrznych i realizacji projektów inwestycyjnych,
22) przyjmowanie i rozpatrywanie zgłoszeń mieszkańców dotyczących działalności referatu,
23) organizowanie działań interwencyjnych, w tym usuwania awarii i zagrożeń dla mieszkańców,
24) prowadzenie konsultacji, udzielanie informacji i wsparcie merytoryczne dla mieszkańców.
25) współpraca z właściwymi służbami, inspekcjami i jednostkami (np. WIOŚ, sanepid, straż pożarna, firmy usługowe),
26) koordynacja współpracy z wykonawcami robót, firmami utrzymaniowymi
i operatorami usług komunalnych,
27) udział w postępowaniach przetargowych dotyczących usług i inwestycji pozostających w kompetencjach referatu,
28) realizacja zadań wynikających z obowiązujących programów, strategii i polityk gminnych,
29) wykonywanie zadań powierzonych na podstawie udzielonych pełnomocnictw
i upoważnień,
30) realizacja innych poleceń Wójta wynikających z bieżących potrzeb gminy.
V. INFORMACJA O WARUNKACH PRACY NA DANYM STANOWISKU
1. Praca w wymiarze 1 etatu, 40 godzin tygodniowo.
2. Miejsce świadczenia pracy – Urząd Gminy Rząśnik, ul. Jesionowa 3, 07-205 Rząśnik.
3. Planowany termin zatrudnienia: od 01.01.2026 r.
4. Wynagrodzenie płatne do 27 dnia każdego miesiąca.
5. Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
6. Bezpośredni kontakt z interesantami, wysiłek umysłowy.
7. Praca wiąże się ze współpracą z różnymi stanowiskami w Urzędzie i instytucjami zewnętrznymi, osoba zatrudniona na tym stanowisku musi być osobą uprzejmą, komunikatywną oraz rzetelną.
8. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego.
VI. WSKAŹNIK ZATRUDNIENIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
1. W miesiącu poprzedzającym datę publikacji niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Rząśnik w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie przekroczył 6%.
2. Jeżeli wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienie ogłoszenia o naborze jest niższy niż 6 % a wśród 5 najlepszych kandydatów znajduje się osoba z niepełnosprawnością, ma ona pierwszeństwo w zatrudnieniu.
VII. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Urzędu lub pocztą na adres Urzędu: Urząd Gminy w Rząśniku, ul. Jesionowa 3, 07-205 Rząśnik w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Dotyczy naboru na wolne stanowisko pracy kierownika referatu usług komunalnych, ochrony środowiska i rolnictwa”, w terminie do dnia 18 grudnia 2025 roku do godziny 14.00.
VIII. Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po terminie wskazanym w pkt VII nie będą rozpatrywane.
IX. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Rząśnik oraz na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Gminy w Rząśniku.
X. Zastrzega się prawo unieważnienia naboru na każdym etapie bez podania przyczyny.
Rząśnik, 04.12.2025r.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Rząśnik