Nabór pracowników

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

                                                                                                              Rząśnik, 04.12.2025 r.

KR.2110.8.2025

                                    Ogłoszenie  o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

Urząd Gminy Rząśnik, ul. Jesionowa 3, 07-205 Rząśnik

 

Wójt Gminy Rząśnik ogłasza nabór na wolne kierownicze stanowisko pracy:

Kierownik referatu usług komunalnych, ochrony środowiska i rolnictwa

 

     I.   WYMAGANIA NIEZBĘDNE

   Do konkursu może przystąpić osoba, która:

1.        posiada obywatelstwo polskie, obywatelstwo Unii Europejskiej, obywatelstwo innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; (osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego musi posiadać znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej),

2.        nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

3.        posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,

4.        cieszy się nieposzlakowaną opinią,

5.        posiada wykształcenie wyższe,

6.        posiada 3 letni staż pracy na stanowisku o charakterze zgodnym z zakresem zadań objętych ogłoszeniem,

7.       stan zdrowia pozwalający na zatrudnienia na danym stanowisku.

 

II.        WYMAGANIA DODATKOWE 

1.            znajomość przepisów z zakresu: ustawy  o samorządzie gminnym, ustawy  Prawo wodne, ustawy o dostępie do informacji publicznej, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o gospodarce komunalnej, ustawy o własności lokali, ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu wody ,ustawy finanse publiczne, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o ochronie obywateli, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o ochronie środowiska, ustawy o ochronie zwierząt;

2.            samodzielność w podejmowaniu działań i umiejętność analitycznego myślenia;

3.            umiejętność kierowania zespołem i bardzo dobra organizacja czasu pracy

4.            prawo jazdy kategorii B;

5.            znajomość technologii budowy, remontów, utrzymania dróg oraz sieci wodociągowych;

6.            umiejętność współpracy z instytucjami publicznymi i mieszkańcami;

7.            umiejętność planowania budżetu i nadzorowania realizacji inwestycji drogowych i komunalnych.     

III.       WYMAGANE DOKUMENTY

1.                  Życiorys  (CV) – podpisany odręcznie.

2.                  List motywacyjny – podpisany odręcznie.

3.                  Kwestionariusz osobowy (wraz z klauzulą informacyjną dla procesu rekrutacji) dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie opatrzony własnoręcznym podpisem kandydata, zawierający: imię (imiona), nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe wskazane przez kandydata, informację o posiadanym wykształceniu, informacje o przebiegu dotychczasowego zatrudnienia – podpisany odręcznie.

4.                  Kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie – potwierdzone za zgodność z oryginałem.

5.                  Kopie świadectw pracy dokumentujących wymagany staż pracy (potwierdzone za zgodność z oryginałem) lub zaświadczenie o zatrudnieniu, w przypadku pozostawania przez kandydata w stosunku pracy.

6.                  Kopie dokumentów potwierdzających uprawnienia zawodowe kandydata, w przypadku konieczności ich posiadania wskazanych w ogłoszeniu o naborze.

7.                  Kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień do kierowania pojazdem (prawo jazdy kat. B)

8.                  Oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe opatrzone własnoręcznym podpisem kandydata i bieżącą datą.

9.                  Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i o korzystaniu                                 z pełni praw publicznych opatrzone własnoręcznym podpisem kandydata i bieżącą datą.

10.              Oświadczenie kandydata potwierdzające posiadanie nieposzlakowanej opinii opatrzone własnoręcznym podpisem kandydata i bieżącą datą.

11.              Oświadczenie kandydata potwierdzające posiadanie obywatelstwa polskiego opatrzone własnoręcznym podpisem kandydata i bieżącą datą.

12.              Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w zawartych                                                  w załączonych dokumentach –w zakresie w jakim podanie danych jest dobrowolne, opatrzone własnoręcznym podpisem kandydata i bieżącą datą.

 

Formularze: kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz oświadczeń znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Rząśnik w menu przedmiotowym  ,, Praca” , zakładka „Nabór pracowników” .

Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy          z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych, jest zobowiązany do złożenia wraz  z dokumentami aplikacyjnymi kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

 

IV.                ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU

1)      kierowanie pracą Referatu, planowanie, koordynowanie i nadzorowanie zadań realizowanych przez pracowników,

2)      organizacja pracy, podział zadań, kontrola jakości i terminowości ich wykonywania,

3)      zapewnienie przestrzegania przepisów prawa pracy, BHP oraz zasad organizacji pracy w Urzędzie,

4)      reprezentowanie Referatu na zewnątrz w granicach udzielonych upoważnień,

5)      nadzór nad utrzymaniem i eksploatacją:
– sieci wodociągowych i kanalizacyjnych,
– stacji uzdatniania wody, oczyszczalni ścieków,
– dróg gminnych, chodników, mostów i przepustów,
– oświetlenia ulicznego,
– budynków i obiektów użyteczności publicznej,
– terenów zieleni i przestrzeni publicznych.

6)      planowanie i realizacja remontów, modernizacji oraz inwestycji w infrastrukturę komunalną,

7)      gospodarowanie mieniem gminnym — nadzór nad jego właściwym wykorzystaniem, utrzymaniem i ochroną,

8)      nadzór nad ciągłością dostaw wody i prawidłowym funkcjonowaniem systemu kanalizacyjnego,

9)      koordynacja działań związanych z konserwacją, rozbudową i modernizacją sieci wodno-kanalizacyjnych,

10)  nadzór nad usuwaniem awarii i prowadzeniem działań prewencyjnych.

11)  realizacja zadań gminy z zakresu ochrony środowiska, w tym: gospodarki wodnej, ochrony powietrza, ochrony przyrody, gospodarki ściekowej,

12)  prowadzenie spraw dotyczących wycinki drzew i krzewów, gospodarowania zielenią oraz nadzór nad utrzymaniem terenów zielonych,

13)  koordynacja systemu gospodarki odpadami komunalnymi, kontrola wykonawców
i zgodności z wymogami ustawowymi,

14)  podejmowanie działań zmierzających do likwidacji zagrożeń środowiskowych
i poprawy estetyki gminy.

15)  współpraca z mieszkańcami, sołectwami i instytucjami rolniczymi w zakresie spraw rolnictwa,

16)  realizacja zadań związanych z gospodarowaniem gruntami komunalnymi, w tym prowadzenie spraw dzierżaw, najmu i innego wykorzystania gruntów,

17)  przygotowywanie analiz i informacji dotyczących rolnictwa i obszarów wiejskich,

18)  opracowywanie planów rzeczowo-finansowych, kosztorysów, analiz ekonomicznych oraz rocznych zadań referatu,

19)  przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy, zarządzeń Wójta, umów i decyzji administracyjnych w zakresie działania referatu,

20)  sporządzanie sprawozdań, analiz, raportów i informacji dotyczących realizowanych zadań,

21)  współpraca przy pozyskiwaniu środków zewnętrznych i realizacji projektów inwestycyjnych,

22)  przyjmowanie i rozpatrywanie zgłoszeń mieszkańców dotyczących działalności referatu,

23)  organizowanie działań interwencyjnych, w tym usuwania awarii i zagrożeń dla mieszkańców,

24)  prowadzenie konsultacji, udzielanie informacji i wsparcie merytoryczne dla mieszkańców.

25)  współpraca z właściwymi służbami, inspekcjami i jednostkami (np. WIOŚ, sanepid, straż pożarna, firmy usługowe),

26)  koordynacja współpracy z wykonawcami robót, firmami utrzymaniowymi
i operatorami usług komunalnych,

27)  udział w postępowaniach przetargowych dotyczących usług i inwestycji pozostających w kompetencjach referatu,

28)  realizacja zadań wynikających z obowiązujących programów, strategii i polityk gminnych,

29)  wykonywanie zadań powierzonych na podstawie udzielonych pełnomocnictw
i upoważnień,

30)  realizacja innych poleceń Wójta wynikających z bieżących potrzeb gminy.

 

V.                 INFORMACJA O WARUNKACH PRACY NA DANYM STANOWISKU

1.             Praca w wymiarze 1 etatu, 40 godzin tygodniowo.

2.             Miejsce świadczenia pracy – Urząd Gminy Rząśnik, ul. Jesionowa 3, 07-205 Rząśnik.

3.             Planowany termin zatrudnienia: od 01.01.2026 r.

4.             Wynagrodzenie płatne do 27 dnia  każdego miesiąca.

5.             Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.

6.             Bezpośredni kontakt z interesantami, wysiłek umysłowy.

7.             Praca wiąże się ze współpracą z różnymi stanowiskami w Urzędzie i instytucjami zewnętrznymi, osoba zatrudniona na tym stanowisku musi być osobą uprzejmą, komunikatywną oraz rzetelną.

8.             Osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego.

 

VI.                WSKAŹNIK ZATRUDNIENIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

1.        W miesiącu poprzedzającym datę publikacji niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Rząśnik w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie przekroczył 6%.

2.        Jeżeli wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów                                  o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych                         w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienie ogłoszenia o naborze jest niższy niż 6 % a wśród 5 najlepszych kandydatów znajduje się osoba z niepełnosprawnością, ma ona pierwszeństwo w zatrudnieniu.

 

VII.             Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Urzędu lub pocztą na adres Urzędu: Urząd Gminy w Rząśniku, ul. Jesionowa 3, 07-205 Rząśnik w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Dotyczy naboru na wolne stanowisko pracy kierownika referatu usług komunalnych, ochrony środowiska i rolnictwa”,  w terminie do dnia  18 grudnia 2025 roku do godziny 14.00.

 

VIII.           Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po terminie wskazanym w pkt VII nie będą rozpatrywane.

 

IX.                Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Rząśnik oraz na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Gminy  w Rząśniku.

 

X.                  Zastrzega się prawo unieważnienia naboru na każdym etapie bez podania przyczyny.

 

Rząśnik, 04.12.2025r.

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 04 grudnia 2025 15:42
Dokument wprowadzony do BIP przez: Adam Koczkodon
Ilość wyświetleń: 147
04 grudnia 2025 15:44 (Adam Koczkodon) - Dodanie załącznika [zgoda_na_przetwarzanie_danych_osobowych.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
04 grudnia 2025 15:44 (Adam Koczkodon) - Dodanie załącznika [oswiadczenia.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
04 grudnia 2025 15:43 (Adam Koczkodon) - Dodanie załącznika [kwestionariusz_osobowy_dla_osoby_ubiegajacej_sie_o_zatrudnienie.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)