Aktualności

Informacja w sprawie świadczenia pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji Sołtysa

W dniu 1 lipca 2023 r. wchodzi w życie ustawa o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji Sołtysa.

Świadczenie wypłacane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego przysługuje sołtysom i byłym sołtysom, którzy:

  1. Ukończyli 60 (kobiety) lub 65 (mężczyźni) lat,
  2. Pełnili funkcje sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym przez co najmniej 2 kadencje, nie mniej niż 8 lat.

Nie ma wymogu pełnienia funkcji sołtysa przez 8 lat w sposób ciągły.

Do czasu pełnienia funkcji sołtysa wlicza się również czas pełnienia tej funkcji przed wejściem w życie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

W związku z powyższym Wójt Gminy Rząśnik będzie na podstawie posiadanych dokumentów archiwalnych wydawał zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa.

W przypadku, gdyby takie dokumenty nie zachowały się w archiwum Urzędu Gminy, osoba wnioskująca do KRUS o przyznanie świadczenia może dołączyć swoje oświadczenie o pełnieniu funkcji sołtysa wraz z pisemnymi oświadczeniami, potwierdzającymi ten fakt, przez co najmniej 5 osób zamieszkujących sołectwo w czasie, w którym wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa.

Z uwagi na to, że ustawa wchodzi w życie od 1 lipca 2023 r. , proszę o składanie wniosków o wydanie zaświadczenia do Urzędu po tym terminie.

W załączeniu wzór wniosku o wydanie zaświadczenia o pełnieniu funkcji Sołtysa.

 

p.o.  Wójta Gminy Rząśnik

    Paweł Abramczyk

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 lipca 2023 10:53
Dokument wprowadzony do BIP przez: Adam Koczkodon
Ilość wyświetleń: 190
06 lipca 2023 10:53 (Adam Koczkodon) - Dodanie załącznika [wnioseksoltysi.docx] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
06 lipca 2023 10:53 (Adam Koczkodon) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)