Komunikaty

Zawiadomienie/Obwieszczenie o wszczęciu postępowania

IR.6220.1.1.2024                                                                                                                                                                                                                                                                                         Rząśnik, dnia 26.01.2024 r.

 

 

ZAWIADOMIENIE / OBWIESZCZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA

Na podstawie art. 61 § 4 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775) w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 ze zm.), informuję o wszczęciu postępowania administracyjnego w dniu 26.05.2023 r., na wniosek Inwestora - Powiatu Wyszkowskiego, Al. Róż 2, 07-200 Wyszków z dnia 26.01.2024 r., w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa - Modernizacja drogi powiatowej nr4407W na odcinku o dł. 1132,0 mb od skrzyżowania z drogą gruntową przy cmentarzu w m. Porządzie w kierunku Dalekie Tartak / Nowa Wieś".

Informuję osoby, którym przysługuje status strony o uprawnieniach wynikających z art. 10 k.p.a., polegających na prawie do czynnego udziału w każdym stadium postępowania, w tym do składania wniosków dowodowych w postępowaniu wyjaśniającym. Z dokumentami w powyższej sprawie można zapoznać się w siedzibie Urzędu Gminy Rząśnik, ul. Jesionowa 3,07-205 Rząśnik, w pokoju nr 16, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.

Zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt 1, pkt 2, pkt 4, ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 ze zm.), oraz w związku z § 3 ust. 1 pkt 62 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U. z 2019 r., poz. 1839), postanowienie o obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach wydaje się po zasięgnięciu opinii regionalnego dyrektora ochrony środowiska, państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, organu właściwego do wydania oceny wodnoprawnej. Wobec powyższego zgodnie z art. 36 k.p.a. rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych opinii i uzgodnień.

Na podstawie art. 35 ust. 5 k.p.a. do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron przekracza 10, zgodnie z art. 49 k.p.a. w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 ze zm.) - niniejsze obwieszczenie zostaje podane stronom do wiadomości przez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Rząśnik, wywieszone na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Rząśnik, ul. Jesionowa 3, 07-205 Rząśnik, Sołectwa Porządzie.

Jednocześnie informuję, że zgodnie z art. 41 K.p.a. w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu. W razie zaniedbania ww. obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.

Wobec powyższego strony oraz zainteresowane podmioty mogą zapoznawać się z dokumentacją sprawy w Urzędzie Gminy Rząśnik, 07-205 Rząśnik, ul. Jesionowa 3, pokój nr 16, tel. 29/ 59 29 286, w godzinach pracy Urzędu, tj. od poniedziałku do piątku, w godz. 8:00 -16:00.

Zgodnie z art 49 k.p.a. obwieszczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od publicznego ogłoszenia. .

 

 

Otrzymują:

1.       Wnioskodawca

2.       Strony postępowania wymienione w aktach sprawy (zawiadomienie zgodnie z art. 49 K.p.a. poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Rząśnik, ul. Jesionowa 3, 07-205 Rząśnik oraz umieszczenie na stronie internetowej Urzędu.

3.       a/a

 

Sprawę prowadzi: Jarosław Ćwik tel. /29/ 59-29-286

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 26 stycznia 2024 15:02
Dokument wprowadzony do BIP przez: Adam Koczkodon
Ilość wyświetleń: 124
26 stycznia 2024 15:04 (Adam Koczkodon) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
26 stycznia 2024 15:04 (Adam Koczkodon) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
26 stycznia 2024 15:02 (Adam Koczkodon) - Dodanie załącznika [ir6220112024.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)